Ben je niet tevreden of heb je een klacht?
SOVAK vindt het belangrijk dat jij tevreden bent
SOVAK vindt het belangrijk dat je tevreden bent over ons. Toch gaat er soms iets niet goed. Je bent het bijvoorbeeld niet eens met een afspraak in je ondersteuningsplan. Of je vindt dat we niet goed naar je geluisterd hebben. Als zoiets gebeurt, dan horen we dat graag. Bekijk hieronder wat je kunt doen.
Een klacht? Wat kun je doen
Bespreek het met je persoonlijk begeleider. Die praat met jou over een oplossing voor het probleem. Kom je er samen niet uit of wil je meer aandacht voor je klacht, dan kun je contact opnemen met Jolanda Schreuders. Jolanda is de onafhankelijke klachtenfunctionaris van SOVAK. Zij helpt je met het onderzoeken en oplossen van jouw klacht.
Bel: 06 – 53 75 30 02
Mail: klachtenfunctionaris@sovak.nl
Je kunt Jolanda op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bereiken.
Is je klacht niet opgelost? Schrijf samen met de klachtenfunctionaris een brief aan de Raad van Bestuur.
Meer weten?
SOVAK kent twee klachtenregelingen. Je kunt ze nalezen door op één van deze linkjes te klikken:
- Klachten over de kwaliteit van zorg: Klachtenregeling Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
- Klachten over het toepassen van onvrijwillige zorg of de beoordeling van wilsbekwaamheid: Klachtenregeling Wet zorg & dwang