Ben je niet tevreden of heb je een klacht?

SOVAK vindt het belangrijk dat jij tevreden bent

SOVAK vindt het belangrijk dat je tevreden bent over ons. Toch gaat er soms iets niet goed. Je bent het bijvoorbeeld niet eens met een afspraak in je ondersteuningsplan. Of je vindt dat we niet goed naar je geluisterd hebben. Als zoiets gebeurt, dan horen we dat graag. Bekijk hieronder wat je kunt doen.

Een klacht? Wat kun je doen

Bespreek het met je persoonlijk begeleider. Die praat met jou over een oplossing voor het probleem. Kom je er samen niet uit of wil je meer aandacht voor je klacht, dan kun je contact opnemen met Erik Nieuwlaat. Erik is de onafhankelijke klachtenfunctionaris van SOVAK. Hij helpt je met het onderzoeken en oplossen van jouw klacht.

Bel: 06-53753002
Mail: klachtenfunctionaris@sovak.nl
Je kunt Erik op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bereiken.

Is je klacht niet opgelost? Schrijf samen met de klachtenfunctionaris een brief aan de Raad van Bestuur. 

Jouw onafhankelijke klachtenfunctionaris

Erik Nieuwlaat

Erikt helpt je met het onderzoeken en oplossen van jouw klacht.

De geschillencommissie Zorg

Is je klacht nog niet opgelost?

Dan ga je naar de Geschillencommissie Zorg. Het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie Zorg start met het invullen van een kort vragenformulier. Je vult hierbij je naam en adresgegevens en de naam van de zorgaanbieder in. Als laatste vragen ze je om de klacht kort te omschrijven. Nadat ze het formulier hebben ontvangen zullen ze zo snel mogelijk contact met je opnemen voor aanvullende informatie.

Zorgbelang Noord-Brabant

Wil je liever ondersteuning bij je klachtbehandeling door iemand die helemaal buiten SOVAK staat? Dan kun je terecht bij Zorgbelang Noord-Brabant, afdeling Informatie & Klachtopvang: ikg@zorgbelang-brabant.nl