Veelgestelde vragen & antwoorden

over werk & activiteiten bij SOVAK

Werk en activiteiten bij SOVAK, dat is iets voor mij. Heb ik iets nodig?

Om bij SOVAK te werken of deel te nemen aan activiteiten heb je een geldige indicatie of beschikking nodig. Wil je weten of je de juiste indicatie/beschikking hebt? Of heb je ondersteuning nodig bij het aanvragen? Neem dan contact op met onze cliëntservice. Onze medewerkers staan voor je klaar. De contactgegevens vind je onderaan deze pagina.

Hoe kan ik me aanmelden?

Tijdens werkdagen mag je ons altijd bellen. Lieve een e-mail sturen? Dat kan ook. Of gebruik de ‘aanmeldknop’ die je onderaan de pagina’s vindt. Een van onze cliëntconsulenten belt je op, stelt een paar vragen en legt uit hoe het nu verder gaat. Je ontvangt een aanmeldformulier en een medische vragenlijst. Die vul je in.  Als je hulp nodig hebt bij het invullen staan we voor je klaar.
Voor verwijzers hebben we een uitgebreid aanmeldformulier.

Ik heb me aangemeld. Wat gebeurt er nu?

Hebben we het aanmeldformulier, de medische vragenlijst en de bijbehorende documenten van jou ontvangen? Ons adviesteam gaat met jouw wensen en vragen aan de slag. Het adviesteam bestaat meestal uit gedragskundigen, artsen en consulenten cliëntadvies. Zij bekijken welke woning of activiteitencentrum van SOVAK het beste bij je past. Het kan zijn dat we je eerst nog iets beter willen leren kennen. Onze gedragskundige komt dan langs op de plek waar je nu woont of werkt. De consulent cliëntadvies neemt vervolgens contact met je op en vertelt wat SOVAK voor jou kan betekenen. 

Mag ik een keer komen kijken of het iets voor me is?  

Ja natuurlijk. We plannen graag een gesprek met je en geven je dan een rondleiding. Als je ons even belt of mailt, bespreken we dit met jou.

Wat voor werk en activiteiten hebben jullie?

We hebben meerdere activiteitencentra. Daar kun je mee doen met gezellige, creatieve en rustige activiteiten. Je kunt ook werken bij een van onze werkplaatsen of zorgboerderijen. Of bij een bedrijf in de buurt. Een jobcoach begeleidt jou dan daarbij. Weet je niet precies wat je wilt of wat bij jou past? Dan kun je stage lopen. Op deze pagina kun je al onze mogelijkheden bekijken.

Krijg ik salaris?

Je krijgt geen salaris op onze activiteitenlocaties. Ook als je met ondersteuning van een jobcoach in een regulier bedrijf werkt, krijg je geen salaris. Je kunt dan wel veel ervaring opdoen zodat je later misschien kunt solliciteren op een betaalde baan.

Zijn er wachtlijsten?                                         

Dat is afhankelijke van je wensen. Onze cliëntconsulenten kunnen er meer over vertellen. Soms is het werk dat je het liefst wilt doen niet meteen beschikbaar, maar hebben we wel ander werk dat bij je past. Daar praten we dan samen over.

Heb je nog vragen? Wij staan voor je klaar!

Staat je vraag er niet bij? Dan kun je ons bellen of mailen. We helpen je graag verder.