Complimenten, ideeën & klachten

Een complimentje geven

Het is fijn om een complimentje te krijgen, maar ook om een complimentje te geven. Bijvoorbeeld omdat je blij bent met een gesprek dat je hebt gehad. Of omdat je het zo naar je zin hebt bij SOVAK. Een complimentje maakt mensen blij!

Wil je een complimentje achterlaten voor een van onze medewerkers of teams? Mail dan naar clientservice@sovak.nl. Wij zorgen ervoor dat je compliment bij de juiste persoon of team terecht komt.

Heb je een idee of tip?

Misschien heb je wel een idee voor een verbetering. Of mis je iets binnen SOVAK en wil je dat met ons delen. Dat kan. We horen jouw ideeën graag. Zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren. Je kunt je idee of tip mailen naar clientservice@sovak.nl.

Ergens in vertrouwen over praten

Soms is het moeilijk om ergens over te praten. Je kunt dan contact opnemen met de vertrouwenspersoon van SOVAK, Bert Fockens. Hij luistert naar je en denkt met je mee. Je kunt hem telefonisch bereiken via nummer 088 - 35 20 181. Mailen kan ook: b.fockens@sovak.nl.

Ben je niet tevreden of heb je een klacht?

SOVAK vindt het belangrijk dat je tevreden bent over ons. Toch gaat er soms iets niet goed. Je bent het bijvoorbeeld niet eens met een afspraak in je ondersteuningsplan. Of je vindt dat we niet goed naar je geluisterd hebben. Als zoiets gebeurt, dan horen we dat graag. Wat kun je doen.

  • Bespreek het met je persoonlijk begeleider. Die praat met jou over een oplossing voor het probleem.
  • Kom je er samen niet uit of wil je meer aandacht voor je klacht, dan kun je contact opnemen met Erik Nieuwlaat. Erik is de onafhankelijke klachtenfunctionaris van SOVAK. Hij helpt je met het onderzoeken en oplossen van jouw klacht. Je kunt Erik op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur bereiken op 0653753002. Mailen kan ook: klachtenfunctionaris@sovak.nl.
  • Voor klachten die te maken hebben met de beoordeling van wilsbekwaamheid, dwangbehandeling of vrijheidsbeperking in het kader van de wet BOPZ, kun je ook rechtstreeks naar de Regionale Klachtencommissie gaan. Zij zoeken samen met jou en SOVAK naar een oplossing. Wil je weten hoe dit werkt? Lees dan de folder. Hier staat ook in hoe je de Regionale Klachtencommissie kunt bereiken.

Wil je liever ondersteuning bij je klachtbehandeling door iemand die helemaal buiten SOVAK staat? Dan kun je terecht bij Zorgbelang Noord-Brabant, afdeling Informatie & Klachtopvang: ikg@zorgbelang-brabant.nl

Wil je de folders waar we naar verwijzen niet zelf uitprinten? Bel of mail even met Cliëntservice SOVAK (088 – 35 20 123 of clientservice@sovak.nl). Zij sturen je de gevraagde informatie graag op papier toe.

Heb je nog vragen? Wij staan voor je klaar!

SOVAK biedt maatwerk. Dus ook als op deze website niet staat wat je zoekt, mag je ons bellen of mailen. We denken graag met jou mee.