Werken bij De Zeven Schakels

Jari Martens en Cynthia Beljaars zijn Logistiek Ondersteuner bij woonzorgcentrum de Zeven Schakels (Surplus) in Zevenbergen. Zij krijgen ondersteuning van de jobcoaches Conny van der Sluis en Esther van Praag.

Cynthia:
Ik werk al 4 jaar met veel plezier bij Surplus. De Zeven Schakels is een woonzorgcentrum voor ouderen. Veel mensen wonen zelfstandig in een appartement. Maar er zijn ook woongroepen waar dementerende ouderen wonen.
Ik breng schoon wasgoed naar de bewoners en ik doe aan ‘Roomservice’. Dat betekent dat ik brood, soep of boodschappen naar de mensen breng die dat besteld hebben. Soms heb ik ook administratief werk, op de computer vul ik bestellijsten in.
Transportklussen doe ik ook. Met de bus van Surplus breng ik dan spullen naar een andere locatie.
Ik heb dus heel afwisselend werk en dat maakt dat ik me nooit verveel. Ik werk graag voor mensen. De mensen die hier wonen zijn ouderen en in hun laatste levensfase. Ik vind het heel fijn dat ik kan helpen om het leven zo goed mogelijk te maken voor de mensen. Daarom is mijn werk belangrijk.

Collega’s
Mijn collega’s zijn superleuk. Fijn om samen te werken maar ook om mee te praten en geintjes mee uit te halen. Een keer wilde een collega mij voor de gek houden. Hij had huishoudplastic in de deuropening gespannen. Toen riep hij me. Ik ben er niet ingetrapt en stapte er gewoon onderdoor. Ik lachte het hardst.

Toekomst
Mijn collega’s en de bewoners waarderen mijn werk hier bij Surplus. Dat weet ik omdat ik vaak complimenten krijg. Daarom hoop ik dat Surplus mij in de toekomst een contract aanbied. Dan heb ik een betaalde baan. Dat is echt mijn grootste wens.

Jari:
Ik zat op de Liduina school ik Breda, nu het Breda college, toen ik stage kwam lopen hier bij de Zeven Schakels. Dat vond ik zo leuk dat ik daarna gebleven ben.
Toen ik hier begon, had ik een rooster nodig zodat ik wist welk werk ik moest gaan doen. Nu is dat niet meer nodig. Ik weet precies wat ik moet gaan doen. En als ik tijd overhoud dan zoek ik zelf werk op dat gedaan moet worden.
Als de bakker is geweest dan sorteer ik het brood. Daarna ga ik het rondbrengen op de afdelingen. Ik haal in huis overal het papier en glas op om het in de papiercontainer en glasbak te gooien.In huis zijn ook verschillende coffeecorners voor het personeel. Ik zorg ervoor dat die steeds goed aangevuld blijven. Dan grijpt niemand mis als ze koffie komen halen.

Contact
Ik breng de maaltijden iedere dag rond. Tijdens die ronde kom ik altijd bij een mevrouw die ik erg aardig vind. We zeggen elkaar altijd gedag en heel vaak maken we samen een praatje. Ze vertelt me vaak over van alles wat haar bezighoudt. Dat maakt mijn werk extra leuk. 

Goed werk
Mijn werk is belangrijk. Als ik er niet was, dan zou er veel werk blijven liggen.
Van bewoners en collega’s krijg ik complimenten omdat ik goed en snel werk.
Ik vind dat ik een hele fijne baan heb en ik hoop dat ik hier nog heel lang met veel plezier kan blijven werken.