Hoe ziet jouw dag eruit?

Carolien van Noort geeft een inkijkje in haar werk als consulent cliëntadvies

"Het klinkt heel gewoon, ik begin mijn dag met het lezen en beantwoorden van mijn mail. Er kunnen mails zijn waarop direct antwoord nodig is. Dan wil ik mensen niet laten wachten natuurlijk.

Kennismaken

Ik vandaag heb een intakegesprek met een mevrouw die zich heeft aangemeld om te komen wonen bij SOVAK. In dit eerste gesprek maken we kennis met elkaar. Zij vertelt me wat haar wensen zijn en ik vertel haar wat SOVAK voor haar kan betekenen. Dat vind ik altijd een mooi proces, samen bespreken wat nodig is voor een fijn leven. Een verhuizing en alles wat daarbij komt kijken is heel spannend want het brengt veel veranderingen mee. Daar ga ik zorgvuldig mee om. Een kijkje nemen in de nieuwe woning en kennismaken met huisgenoten en begeleiders kan altijd. Als een cliënt niet zelf kan praten dan voer ik het gesprek met familie of met degene die de aanmelding gedaan heeft. MEE bijvoorbeeld.

Match

Na het intakegesprek maak ik een verslag en het adviesteam buigt zich over de vraag van de cliënt. Zij kijken naar de beste mogelijkheden en daar volgt een advies uit. De ene keer betekent dat dat een cliënt komt wonen bij SOVAK en een andere keer een plaatsje op de wachtlijst. Cliënten en hun familie brengen een bezoek aan de woning om een indruk te krijgen. Ik bezocht gisteren met een jongen en zijn ouders drie van onze woningen. Zij krijgen dan een indruk van wie er woont en werkt en proeven een beetje van de sfeer. De ouders en hun zoon waren enthousiast en vonden één van de woningen heel geschikt. Het voelt super als er een goede match is.

Op pad

Vanmiddag was ik bij informatiedag van de gemeente Oosterhout. In een stand op de informatiemarkt laat ik zien wat SOVAK kan betekenen in de zorg en ondersteuning voor mensen met een beperking. Het is leuk om de bezoekers te vertellen over SOVAK. Ik deel flyers uit en ga in gesprek. Ik kan dan meteen antwoord geven op vragen en uitgebreid vertellen over wonen, werken en dagbesteding bij SOVAK. Het is ook goed om te gluren bij de buren. Ik kijk bij andere zorgorganisaties en soms bespreken we hoe we kunnen samenwerken.

Laatste klus

Weer terug op kantoor zorg ik dat de herindicaties van cliënten die ondersteuning krijgen bij SOVAK in gang gezet wordt. Dat zijn indicaties die aflopen maar ook die verhoogd of verlaagd worden omdat de zorg veranderd is. Als ik alle informatie en handtekeningen verzameld heb dan gaan de aanvragen de deur uit. Ik kijk nog even in mijn agenda wat er voor morgen op stapel staat. Een gesprek met de teamcoach, het wekelijkse teamoverleg en een bezoek aan een cliënt die nu zes weken bij SOVAK woont. Ik sluit mijn pc af ...... morgen weer een nieuwe dag!"



Heb je nog vragen? Wij staan voor je klaar!

SOVAK biedt maatwerk. Dus ook als op deze website niet staat wat je zoekt, mag je ons bellen of mailen. We denken graag met jou mee.